Foruma girişte sıkıntı yaşayan, konulara mesajlara cevap veremeyen üyelerimiz kullandıkları tarayıcının geçmişini(çerezler,önbellek vs) sildikleri takdirde sorun ortadan kalkacaktır.

iOSDelisi'ne Hoş Geldiniz.

iOSDelisi.com'a tekrar hoşgeldiniz bizlere destek olabilmek için 10 saniyenizi ayırarak ücretsiz olarak üye olabilirsiniz.

SelameTR

Macbook pro mu yoksa notebook mu ?

Arkadaşlar merhaba bilgisayar mühendisliği öğrencisiyim ve yeni bir bilgisayara ihtiyacım var. Fakat ikilem arasında kaldım macbook pro mu alsam yoksa sağlamlarından ssd li bir notebook mu. Bilgisayarı genel olarak sosyal medya, dizi, film ve kod yazmak için kullanıyorum. Almak istediğim macbookun özellikleri 2.7 ghz, i5 işlemci, 8 ram çift çekirdekli 256 ssd li bir mac . Öte yandan bu fiyata 16 ram 1 tb hdd 128ssd i7 6700hq 6 çekirdekli 2.6 ghz li belkide daha iyi özelliklere sahip bir notebook alabilirim.

Önerilerinizi bekliyorum iyi forumlar.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Selam. Şu anda pro kullanan birisi olarak arada çok fark olduğunu söyleyemeyeceğim. Aradaki fark ios-android farkı gibi. (Linux türevi kullanmayacaksan) Windows çok kaynakla az iş yapıyor :) Macos az kaynakla çok iş. Windows ta aradığın uygulama çok rahat bulunabilirken, Mac için biraz araman ve alışkanlıklarını değiştirmen gerekiyor. Eğer kod yazacağın ide mac için var ise mac seçebilirsin çünkü yazdıklarının hepsini çok rahat yapacaktır. Ancak belirtmem lazım windows ta olan salak salak donmalar bunda olmaz diyorsan bu fikri aklından çıkar. Çünkü benzer sorunlar bunda da olabiliyor. Mesela ardunio driveri ni yükledikten sonra kartı usb den bağlayınca kernel panic alıyorum :) 

 

yada normal zamanda usb bağladığımda donuyor. Kolay gelsin.

 

Edit: Normal zamanda donma sorunum tamamen benim hatammış :) Magicmouse var. O açık kalmış. çantanın içinde sıkışınca da basılı kaldığından donmuş gibi davranmasına sebep oluyormuş. Düzelttim yani sorunu :D

 

SelameTR bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Selam. Şu anda pro kullanan birisi olarak arada çok fark olduğunu söyleyemeyeceğim. Aradaki fark ios-android farkı gibi. (Linux türevi kullanmayacaksan) Windows çok kaynakla az iş yapıyor

Linkleri görebilmek için lütfen kayıt olun ya da giriş yapın

 Macos az kaynakla çok iş. Windows ta aradığın uygulama çok rahat bulunabilirken, Mac için biraz araman ve alışkanlıklarını değiştirmen gerekiyor. Eğer kod yazacağın ide mac için var ise mac seçebilirsin çünkü yazdıklarının hepsini çok rahat yapacaktır. Ancak belirtmem lazım windows ta olan salak salak donmalar bunda olmaz diyorsan bu fikri aklından çıkar. Çünkü benzer sorunlar bunda da olabiliyor. Mesela ardunio driveri ni yükledikten sonra kartı usb den bağlayınca kernel panic alıyorum

Linkleri görebilmek için lütfen kayıt olun ya da giriş yapın

 
 
yada normal zamanda usb bağladığımda donuyor. Kolay gelsin.
 
Edit: Normal zamanda donma sorunum tamamen benim hatammış

Linkleri görebilmek için lütfen kayıt olun ya da giriş yapın

 Magicmouse var. O açık kalmış. çantanın içinde sıkışınca da basılı kaldığından donmuş gibi davranmasına sebep oluyormuş. Düzelttim yani sorunu
 


Yorumunuz için teşekürler

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Notebook'u al geç derim eğer görüntü ve ağırlık takıntın yoksa. Öğrenci oldugun için çoğu compiler programını alamayacaksın. Crack falan yapmak windowsta daha kolay. Çoğu driver ve dökümanı daha rahat bulursun.  Serial port girişi , hdmı girişi falan kesin abidik gubidiktir macte :D bide onlara para verirsin

 

 İki bilgisayarda performanslı. Senin ihtiyacını çok rahat karsılar. eğer daha ayrıntılı karsılastırma istersen link atabilirsin :)

Benim tercihim net notebook :D

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Notebook'u al geç derim eğer görüntü ve ağırlık takıntın yoksa. Öğrenci oldugun için çoğu compiler programını alamayacaksın. Crack falan yapmak windowsta daha kolay. Çoğu driver ve dökümanı daha rahat bulursun.  Serial port girişi , hdmı girişi falan kesin abidik gubidiktir macte

Linkleri görebilmek için lütfen kayıt olun ya da giriş yapın

 bide onlara para verirsin
 
 İki bilgisayarda performanslı. Senin ihtiyacını çok rahat karsılar. eğer daha ayrıntılı karsılastırma istersen link atabilirsin
Benim tercihim net notebook

Linkleri görebilmek için lütfen kayıt olun ya da giriş yapın




Okul anti virüs progamına kadar tüm programları karşılıyor o taraftan sıkıntı olacağını sanmıyorum. Profesyonel anlamda hangisi işimi daha kolay görür onun ikileminde kaldım


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
27 dakika önce, SelameTR yazdı

 


Okul anti virüs progamına kadar tüm programları karşılıyor o taraftan sıkıntı olacağını sanmıyorum. Profesyonel anlamda hangisi işimi daha kolay görür onun ikileminde kaldım


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi

 

Hocam realist olarak konuşursak. Görüntü falan işlemezsen ya da matlab kullanmazsan o iki bilgisayarında tam performansta kullanacağın çok fazla yer yok. (oyun hariç) Örnek olarak okulunuz Microsoft Visual Studio yu karşılamaz tahminimce vs daha bir sürü program .. 

notebook diyorum ben.

Ha starbucsta oturup kahve içecekseniz mac :D

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Şimdi, Vpro yazdı

Hocam realist olarak konuşursak. Görüntü falan işlemezsen ya da matlab kullanmazsan o iki bilgisayarında tam performansta kullanacağın çok fazla yer yok. (oyun hariç) Örnek olarak okulunuz Microsoft Visual Studio yu karşılamaz tahminimce vs daha bir sürü program .. 

notebook diyorum ben.

Ha starbucsta oturup kahve içecekseniz mac :D

Önerin için teşekkür ederim. Bu dönem 8 yıllık bilgisayarıma matlab kurarak programlamaya başladım. Bahsettiğim özellikteki bilgisayarlar için matlab çerez niyetine olacaktır. Bu arada okul visual studio da veriyor :D . Yanılmıyorsam windows 7,8,10 sürümlerini de veriyor :D dediğim gibi lisans konusunun sıkıntı olacağını sanmıyorum. Gönlüm mac istiyor ama profesyonel anlamada hangisi bana daha faydalı olur orasına karar veremiyorum.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.


Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.


Giriş Yap

  • Konuya bakanlar   0 members

    No registered users viewing this page.